Pages

Thursday, July 22, 2010

~ jgn merungut!!!!!! ~

Antara patah kata yg diucapkan oleh pentazkirah ( big boss sndiri ) pagi tadi.. tp mulut saya tak boleh nak elak.. jd merungut jgk.. bkn tak ikhlas buat keje, cuma saya merungut sbb tak mampu nak siapkan keje yg datang bertimbun2.. saya sangat letih.. tubuh rasa semacam je.. rsa berdosa tak dapat jalankan t/jwab terutama t/jwb kpd anak2 didik..



Semalam meeting abis kul6.30 ptg. T’kejar2 solat asar kt blik guru. Kebetulan suami dah tunggu lama, mintak dia temankan saya sbb takut.. sunyi je sorang2. Pastu, cepat2 pi ambik @uni dan mintak maaf kt pengasuh sbb akhir2 ni selalu je lewat petang ambik @uni. Nak balik masak utk berbuka konfem dah tak sempat, jd suami syor b’buka kt restoran Bunga Naga kt Lubuk Batu, Jln. Wang Tepus. mmg 2 tempat peberet kalau nak makan asam pedas.



Jd, utk berbuka mlm td kami order lauk wajib bg kami setiap kali ke sana iaitu asam pedas jenahak dan kerabu mangga. Pastu utk lain2 lauk, suami pilih ayam goreng biji gajus. Dia penah order dulu, katanya sedap.. sejak peknen ni, tekak saya tak leh nak terima sangat lauk2 ayam ni.. jd saya pilih udang sambal petai.. alhamdullah, mmg puas hati makan.. sedikit lauk pun tak berbaki.. suami sampai tambah nasi lagi.. saya cukup sepinggan je, tp kenyang sungguh..

balik2 2.. lepas solat semua, kami 3 beranak tertidur keletihan. saya skrg mmg lemah semangat dan sgt tak bersemangat.. banyak benda yg sudah terabai.. ya Allha, cekalkan lah hati dan semangat hambaMu ini..

1 comment:

IMAN'S UMI said...

Btl2...sy pn camtu...jgn merungut tp kdg2 merungut juga...tp seb baik kebanyakannya dlm hati, klu terkeluar juga tu maknanya x thn la tu.