Pages

Wednesday, April 28, 2010

~ sangat sedih ~

mmg sedih sgt2.. rasa marah pun ada.. geram pun b'campur skali.. frust pun ada jugak.. mmg secukup rasa lah. saya ni tak pandai mengajar ke?? kalau senang2 je boleh berhenti keje, rasanya tak teragak2 lg utk saya antar surat letak jawatan.. ( ni bkn kes budak2 yg jd masalah utk letak jawatan sebenarnya... )
saya geram betul.. ( 3,4 hari ini, mmg saya sgt tawar hati utk masuk kelas nih ), bkn pe..kesemua 6 subjek yg saya ajar dlm masa 4bln ni sgt2 m'hampakan apabila diterjemahkan semula diatas kertas ujian Mac minggu lepas.. sgt2 sakit hati bila ada yg antar kertas kosong, yg salin semula soalan.. sedangkan soalan yg ditanya sgt2 lah mudah.. nak payah ape, soalan exam pun saya bg soalan latihan yg penah dijawab dlm kelas... sebijik!! xder pusing2 belit2 ape.. 4bln 2, saya ajar.. abis tu, dua tahun sudah dh skolah kat sini ape yg diorang dapat??
td mmg marah tahap maksima. betul2 marah nih.. saya bg masa 20minit utk mereka tulis sebanyak mana perkataan yg mereka tahu dan ingat, tanpa meniru, bercakap atau jeling kawan sebelah.. masa tengok diorang duk fikir2 2 saya dah mula geram, mana  tak geram.. muka masing2 rapat ke meja. yg sakit hati, ada jgk yg terlelap.. oh Allah saje yg tahu perasaan saya saat itu.. bila masa dah abis dan kertas2 mereka sampai ke tangan saya... masyaALLAH!!!! ada yg tak tulis langsung sepatah perkataan pun.. ada yg tulis benda lain, pastu ada yg dapat 5 perkataan je.. seingat saya paling banyak pun yg dapat, tak sampai 40 perkataan pun.. sedih kan?? saya bukan bg latihan ke ape.. suruh tulis apa yg diorang tahu je.. sebelum2 nih pun saya suruh mereka hafal perkataan.. baru 3 hari lepas pun suruh diorang hafal.. tp mna p'kataan2 tu??
saya dah tak tahu nak kata apa lg.. agaknya saya tak tahu mengajar diorang.. saya rasa tak dapat melaksanakan t/jawab dan amanah dgn sempurna.. rasa berdosa pulak...

3 comments:

dba4624 said...

marah tahap impak maksima neh ! he

ZatuL said...

Sabar...nak jadi guru terhebat..bermula dari langkah yang pertama yang akan menjdi pengalaman.. kena try cara lain..

atie @ ejay said...

da,zatu..bdk2 loni niat pi skolah bkn utk cari ilmu.. zatu,sy rasa tensen loni..rsa nak benti keje je