Pages

Saturday, April 10, 2010

~ nasi ayam penyet ~

1st time cuba masak nasi ayam penyet ni... sebelum nih jumpa ngn nasi ayam penyet ni masa kt Srawak. sepanjang duk sna,rasanya sekali je cuba.. tak der lah sedap pun hehe. mugkin beli kt kedai yg salah kot.. sbb tu lah, macam tak b'minat je sbagaimana saya sgt meminati laksa sarawak. tp, bila menjengah ke teratak impian, tetiba rasa b'minat utk m'cuba dan memasak sendiri dgn versi dan citarasa sendiri..
sape2 berminat nak buat nasi ayam penyet ni, silalah klik sini utk menjengah resipi ngn lebih detail lg.. saya punya dah byk ubah2 ikut suka je. sambal pun, saya blend sume skali dan tumis sampai masak. baru masuk ikan bilis tumbuk. hehe bkn pe, nak cepat dan malas punya pasal. tempe plk, saya gaulkan ngn rempah perapan ayam.. jd ada rasa jgk lah tempe goreng 2.. pastu pandai2 saya je mengolah resipi orang ngn menambah acar timun+karot+kobis hehe

**sambil2 duk makan tuh sempat lg berangan2 nak wat bisnes jual nasi ayam penyet hehe

No comments: