Pages

Wednesday, March 3, 2010

~cuti jalan2 : cameron highland~

wow sronok sgt dapat pi jalan2 mkan angin nih.. nilah p'cutian singkat kali pertama buat kami b'tiga.. slalunya pantang ada cuti walaupun 2,3hari pasti kami balik kampung aje.. kali ni dpt cuti 3 hari sempena ngn sambutan maulidur rasul, kami duk rancang2 nakgi bercuti samada ke Pulau Langkawi ( huhuu saya xpenah sampai lg pun ) atau ke Cameron Highland..fikir punya fikir,kami wat keputusan nak naik ke Cameron Highland je.. en.Apih xpenah sampai sana, saya plk 1st sampai sna msa awal2 belajar kt umkl dulu.. 2pun pegi sna utk subjek PJK hehe lama benar dah..agak2nya dh 8thn kot..

26-02-2010>> awal2 pg sbelum masuk waktu subuh,kami dh b'tolak..saya jd pemandu haram drive kereta sampai ke hentian Gurun dan solat subuh kt sana. 7.20pg, kami teruskan p'jalanan.pemandu berlesen plk amik alih.. dlm hati nak cepat2 je sampai. pastu stop lg kt hentian sebelah bukit gantang utk sarapan..pastu jalan lg sehingga la kami menyusur keluar melalui tol simpang pulai..ntah mcm mana leh terlepas pandang simpang ke CH 2.. kami terlajak hampir sampai ke Ipoh.. stop tnya arah. sah kami t'sesat dan t'paksa patah balik...
akhirnya..tepat kul12 tghari, sampai lah kami kt depan hotel Chua Gin di Brinchang.. hehe rupanya saya menginap kt sebelah hotel Green Garden tempat yg saya penah menginap dulu.. tetiba kenangan ngn teman PJK dtg b'tandang.. klu xsalah saya berkongsi bilik ngn cikDBA,ana,ayu dan kak mus (^-^)

lepas check in, terus panjat tangga masuk bilik.. nak patah pinggang rasanya, nasib xbaik bilik kt tingkat paling atas. rehat2 kejap... tetiba je kulihat awan mendung hitam berarak menyambut kedatangan kami.. ape lg, hujan lebat sungguh.. hancur angan2 nak kuar jln2..

ape pun dh nak hampir kul3 kami keluar jgk sbb perut dh lapar.en.Apih minta tunjukkan dia jalan ke Tanah Rata utk makan kat sana je. dan mcm nilah keadaan jalan sepanjang nak turun ke Tanah Rata


singgah mkn kt Marry Brown..

then patah balik ke Brinchang..ujan pun dah renyai2 msa nih.. saya plk yg jd tukang syor tempat utk en.Apih.. 1st skali, nakgi ke Butterfly farm.. ntah camne boleh xjumpa, pdhal rasanya kt tepi jln utama 2 je.. mmg xnampak langsung petunjuk ke farm 2.. waktu petang plk makin singkat,last skali pusing balik ajak en.Apih pi Cactus Valley plk.. kot2 tempat 2 masih cantik mcm dulu.. saya dah b'angan2 nak lawat kembali tempat 2.. tp terlajak parking ke atas kt The Big Red Stawberry Farm.duduk plk berjiran, tp jlnnya sempit..mlas plk nak turun ke CV tuh..jd wat keputusan nak lawat cv esok pg je.. jd kami abiskan masa kt strawberry farm 2 aje lah



buah strawberi xbanyak pun..mgkin sbb dah byk kena petik.. sayur bykla..

 dua beranak yg keletihan..
sambil 2 saya sempat google2 cari tempat utk dilawati esok hari. yg penting jgk cari maps dan jln nak ke ladang tea boh kat sg. Palas sbb saya dah lupa dan xingat lgsung jln ke sana ok, cerita kt Cameron ni tak abis lg..tp idea sy dah kering.. tak mampu nak mengarang lg. nanti saya sambung lain je hehe

No comments: