Pages

Sunday, February 7, 2010

~laksa johor~

seperti biasa..aktiviti di hujung minggu....

dah lama x pekena laksa johor ni..ingat lagi, last buat masa duk Sarawak aritu.. ni kiranya 1st time buat utk en.Apih dan 1st time jgk la dia rasa laksa johor nih. alhamdulillah...dia suka.. biasalah, klu dah tgk aje suapan pertama mkanan yg saya masak masuk ke mulutnya, xsabar2 mesti ditanya.. "..abg, sedap tak ati masak?.." hehe yelah klu sedap dan tengok dia berselera, pasti saya sgt senang hati dan bersemangat untuk memasak lg.

angel hair xsempat posing, bg pluang kt vercimille spaghetti aje
ulam yg kurang..yg xder mcm biasa2 saya makan ialah kacang panjang dan daun kesum..yg ada hanya daun pudina, timun dan taugeh je.. 1lg yg kurang ialah sambal.. maklum lah..dah lewat petang masak, kalut2 jd ala kadar aje lah.. sebelum 2 kuar ke s/market..beli mana2 yg patut.. pastu balik, terasa ada yg kurang..

mintak en.Apih kuar lg beli spaghetti sbb yg sedia ada tinggal separuh aje takut xcukup nak bagi kt jiran sebelah.. pastu mintak dia belikan daun kesum skali.. sementara tuh saya masak kuah utk laksa... hehe yg lucunya dia bawak balik daun 2ikat daun ketumbar.. banyak tuuu!!! ..."abg,mana daun kesum? daun ketumbar byk2 nih nak buat ape?.." ngn sedikit t'kejut sambil tepuk dahi... " ya Allah!!!"..hehe pastu belek2 spaghetti plk.. "..abg, ni apesal spaghetti ni halus sgt,jenis ape nih?..".. hehe rupanya dia beli spghetti san remo yg jenis angel hair..mana xhalusnya..so, laksa johor kali nih spesel sikit la..
 

2 comments:

Ummu Sofea said...

Salam.
Rajin atie masak ye hujung2 minggu.. Buleh gumuks En. Apis ni

atie @ ejay said...

wsalam..en.Apas xgumuks..bini dia yg makin gumuks hehe