Pages

Tuesday, December 8, 2009

~apa2 je~

dah kul1.25 minit pg waktu en3 ni ditaip..sbnarnya xtau nak kongsi ape pun..kami pun masih tengah berperang ngn si kecik auni.dlm umur yg semakin menginjak masuk setahun,dia semakin m'buas t'lalu aktif..2 pun xleh jkn lg,klu dh leh jln xtau camna lah nanti..skrg nih klu letak dlm walker pun terus mronta2 dan melalak2..so xder lg pemudah cara utk ibu wat keje..nak kena kejar auni merayau2 sume tempat..stakat nih bilik air je yg auni xleh masuk lg,krn sume p'cubaannya b'jaya dipatahkan..hehe ngeri bunyinya;)dlm beberapa minit td,sempat ibu snap foto auni yg tengah syok mengemas buku2 di rak,menyambung keje2 yg ibu buat siang td,kemas rumah..clap2 utk auni;)rajin!!!!pukul bape nak tido nih?????



1lg,auni dh pndai2 mengamuk giler2 klu stop suap mknan  walaupun ibu dh suap mkanan (nasi,roti,buah,kek..)dlm kuantiti yg sgt sesuai dgn umur bdk kecik sbesar auni..ibu ngn ayah geleng kepala ...perut buncit..huhu nak lawan ibu nih.td sbb risau tgk auni mkn byk sgt,duk tgh2 syok auni disuap kek cokelat...ayah soh ibu stop.ayah kta biar je auni nangis...hehe byangkan btapa byaknya auni mkan kan klu dh ayah soh stop mcm tuh.alasannya ayah kta risau jd pape coz perut adik/auni masih kecik dan susah nk hadam lg...

dlm keboringan siang td..sempat ibu buat kek coklat kukus.. ( asalnya nak buat trifle utk jamu tekak petang2,tp kek plk xder ) camna nk slim gini,klu tiap masa duk melahap kek coklat je nih..(cokelat addict hehe)ayah suka,auni pun suka..ibu laaaaagi sukaa:)so,here it is!!kek yg comel kan??sengaja kukus dlm bekas bulat kecik tinggi..cokelat masakan dh abis,jd curah ganache coklat je kt atas kek nih..ganache yg xbrapa pekat coz gatal2 tangan pi masukkan susu cair jgk..memandai je...xpasal2 jd cenggini..tp seeedap tau..very moist dan padat..ubahsuai sikit masuk sepeket instant coffee..






kek coklat kukus berendam hahahha

No comments: