Pages

Sunday, November 8, 2009

tauhu poket



dah lama duk intai2 resipi tauhu poket ni..last skali terjumpa resipi ni kt blog secubitgaram milik kak Nor..semua bahan2 dah ada,kecuali daun ketumbar..xpelah;) jd time prepare dinner utk en.Apih lps maghrib td, sambil2 tu jgk la duk2 korek2 tauhu dan cincang mna2 bahan yg patut...





so,mkn mlm ngn tauhu poket cecah sos je mlm ni;)


TAUHU POKET by Che'Iza MyR


5 kpg tauhu

50 gm isi udang dicincang halus

1/2 biji bawang besar didadu halus

1 inci lobak merah diracik halus

2 helai daun ketumbar dihiris halus(xmasuk pun..)

2 sb telur (dlm 1/2 biji)

1 sb tepung jagung

1/2 sk pati ikan bilis(pkai pati ayam) 

sedikit garam


Tauhu dipotong 2. Kemudian korek tauhu buat poket (mcm buat tauhu sumbat). isi tauhu yg dikuarkan jgn buang.

Hancurkan isi tauhu tadi dgn sudu. Campurkan semua bahan lain kedlm tauhu yg telah dihancurkan tadi. Gaul rata semua bahan.

Sumbatkan bahan2 yg telah digaul td ke dlm tauhu. Siap mengisi tauhu, bolehlah digoreng. Goreng dgn minyak yg panas

Boleh dijadikan lauk atau snek yg dihidang bersama dgn sos....

>>msa mengandung kat auni,mengidam nak mkn tauhu bakar kt pasar malam jln TAR..sekeping rm2..mahal tp sedap...hehe slalu beli ngn cik dba time blajar kt UM dlu...ingat lg x cik dba??









2 comments:

dba4624 said...

mace sedap jh tauhu poket tu..nk kena try ni..ingat la..g jale tar, tawaf 4,5 kali pn, xlenguh.. loni, jale ckt pn lenguh doh..

atie @ ejay said...

sedap da..cubalah
hehe 2la..kenangan dulu2;)