Pages

Friday, November 13, 2009

~super woman~

ekekeke..len mcm je tjuk en3 kli ni;)nape plk tiba2 taruk super woman..mcm movie title je..bkn pe,mmg saya (eeiii..saya??sopannnnya hehe) ngidam2 nak jd woman yg sgt super...tp bkn lah leh terbang2 tuh cam super man tuh,pkai kostum biru yg xb'akhlak tuh..nape xb'akhlak???hehe

2thn lebih m'jadi isteri  dan hampir setahun saya memikul gelaran ibu,,(walau auni tau sebut MAMAMAMA..BABABABA..PAPAPA...YAAAAAAAAAAH je...nati2 taulah sebut ibu kot hehe)baru saya sedar,rupanya bkn semudah itu....sussah sgt klu xder sifat sabar..t'utama bg org2 yg mcm saya nih..untung dpt suami penyabar dan baik hati hehe..takut jgk nati dia plk yg ilang sabar,baru padan muka saya hehe

camne la nak jadik super...asal tensen je kt tempat keje @ ngan org kt sna,tmbah ngn budak2 yg bbbbbbaaaaaik sgt2 kt sna...mlangkah je masuk kreta si penjemput setia terus ckap.."..abg,ati xmau keje..."..abg,tensen nih..mlasnya nak mai skolah esok.."...abg,bencinya ati arinih...."abg,ati nk bukak bisnes,keje sndiri.."huahahaha...

dialog lain yg slalu ditiup2 kt cuping tlinga en.Apih.."..abg,kan best klu ati xkeje..leh jaga auni..bgus ape jga anak sendiri..selamat..ati leh masak slalu kt abg,(walaupun tiap2 petang saya masak utk dinner hehe)..bla bla bla..en.Apih jwab.." ha boleh..abg xkisah..xsyg ke kt ilmu yg duk blajar dulu tu??..nati kena jual la MyVi tuh..(xmampu nk byar 2 keta)..pahtu xleh lah nk b'belanja mcm loni..pahtu pahtu pahtu...mmmm..akhirnya...batalkan hasrat utk xb'keje!!!

hari2 slalu duk b'azam dan menyuruh diri jd kuat semangat...slalu jdkan contoh pue2 yg sgt cekal..mngurus diri dan keluarga dgn jayanya..nak jd super mcm diorang..haha boleh ke??ingat masa auni mula2 m'buas..hhuuuuh betapa penat dan xlaratnya...klu ckap ngan ma kt tepon,bila dia tnya..auni ghano???aisehh..jwpnnya...eeeih xcekak la oghe duk hambat dio,dohla kito nak tido dio jago tengoh2 male...eeeiih letih,penat,geram...mmmngeluh je.ma jwb.." hah baru mung tau ghano jago ank..mung kecik2 dulu jerit tak gheti2 sapa kita hok jd mok ni xtidur..jga anok..loni mung ada anok sendiri tau lah..2 baru sore..hehehe baru t'fikir..betul gak kan?

mm bkn mudah nak jd super woman nih..haaai cam susah je klu perkara2 remeh pun saya dh merungut2..camne nih??kena kuat semangat!!


jd,di hari Jumaat yg mulia nih..saya nak ler kotakan janji2 manis ngn diri sendiri utk buat mcm2 arinih...sume dah dilist canteek je..so,slamat b'kerja utk diri sendiri di ujung minggu nih


~kertas exam xusik lg dlm beg tuh,kemain smngat lg wat balik umah nak tanda

2 comments:

ZatuL said...

sebelum nak jadi SUPER DUPER WOMAN jay, memang tulah RANJAU BERDURI,ANGIN LINTANG,POK NDE-MOK NDE yang kena lalui dulu.. Insya Allah, bila anak dah sampai 10, nati dapatlah sijil Wanita Super Duper yang dianugerahkan oleh En. Apih(barangkali)...

atie @ ejay said...

10???byk tuh;)