Pages

Wednesday, November 11, 2009

lagi seminggu

xsabarnya nak tunggu sminggu lg...kalangan cikgu cikgi tau lah kenapa kn?pejam celik...rupanya dah hampir setahun dah b'khidmat kt tempat keje baru ni...baru lg ke???mcm2 perisa dah rasa kt sini..pahit,manis,masam,kelat semua ada..mmm tp rasa yg lemak2 manis tu..xler byk...

rsa nak aje b'cerita ttg yg selain dr rsa lemak2 manis 2..hari ni pun ada kisah yg xspatutnya berlaku pun..tp xpe ke?xpasal2 kena saman plk nanti..kan haru tu??simpan ajelah dlm hati...

xsabarnya nak tunggu tahun depan...ngan azam dan smangat baru (arap2 bkn stakat utk awal thn je...sapa bila2..insyaAllah...)...mm bila duk perhati dan m'analisis mereka2 di sekitar, terasa nak menglist p'kara2 penting utk peringatan diri sendiri....
* jgnlah duk korek salah org utk m'cover salah sendiri..
*jd lah seorang yg bijak mengawal emosi,jgn sampai tercalar maruah sendiri
*jgn mudah p'caya kt...sapa ye?klu nak meluah sesuatu,pilih org yg benar bleh bantu..bkn yg jenis batu api..tp mna kita nak tau kn?senang citer luah aje kt suami hehe..dia xkan pi report kt sape2..selamat kita;)
*jgn menyusahkan org lain ngan keje yg diamanahkan pd kita
*kena ikhlas buat keje,apatah lg ngajar bdk2..jd xderla cikgu pun ponteng skali
*kena macho le skit (,,pringatan utk aku ke ni??)...utk sapa2 je la...jdk xder la cikgu2 pue ni kena tindas
*keje jgn sekadar "work smart" atas kertas..duk 24jam kt meja..
*profesional!!!!jgn pilih kasih..yg salah,marah semua..ni duk hentam org yg dia xsuka je.

~~takutnya jd cikgu ni...besar tanggungjawab...yg gerunnya...tkut xterjawab di akhirat kelak..
~~spatutnya mendidik...tp ada yg jd perosak...camna nak mendidik,klu diri sendiri xbetul

2 je lah yg sempat di list..coz auni dah panggil2 2...selamat datang lg seminggu..nak pegi jauh2 meninggalkan "tempat" ini...tahun depan jumpa lg ngan cabaran yg  lebih ummmph..



No comments: