Pages

Sunday, November 22, 2009

~ibu pun menangis~

suspen je tajuk en3 (^_^)...
 kisahnya t'jadi siang td ( sabtu 21/11/09 ):


>> dekat2 kul9,kami sefamili b'gerak menuju ke Pendang..sbbnya saya kena hadiri taklimat utk tanda kertas di SMA Islah Pendang. kiranya ni kali p'tma saya jd pemeriksa kertas jawapan exam SMRA bg subjek Tarikh Islam..

>>pagi2 tu ckap ngn en.Apih,yg saya berat hati nak pegi..sbbnya si kecik @uni xbrapa sihat walaupun panas badan dia dh b'kurang b'banding malam sblm tu.tp rsa xsedap jgk,takut ngn xpegi sana akan susahkan org lain plk..so amik kptusan pegi lah jgk..dlm hati,arap2 @uni ok..

>>kul10 sampai kt skolah 2 stlh singgah sarapan kejap..wat trun stoller ngn susu,en.Apih tlong jagakan @uni  kt kelas kosong sbelah dewan tempat taklimat dan saya pun masuk dewan dan amik tempat dlm group pemeriksa skrip T/Islam..debar2 plk tgk sume org2 yg dh b'pengalaman je..

>>xsmpai 5mnit taklimat,dh kdngaran suara tangisan @uni kt sbelah..makin lah b'tmbah rsa debar2..dlm hati,mgkin dia nangis nk tido kot sbb td dia dh mengntuk..abis je pegawai dr jbtn agama 2 bg taklimat,ketua pemeriksa dlm kumpulan plk bg taklimat..tangisan @uni makin kuat.kuat dan kuat lg...,mcm sakit2..saya dah mula ilang tumpuan..rsa nak bangun mintak diri xmau jd pemeriksa..tp malu plk..saya cepat2 je tnda selai skrip jwapan utk tujuan penyelarasan oleh ketua pmeriksa..dah sudah selai,mintak kuar kejap jenguk @uni..amik dukung,terus senyap..badan dia pun panas waktu tu..en.Apih ckap mcm2 cra dia buat,tp @uni ttp xmau dia..susu pun xmau lgsung..rasa nak tumpah air mata..

>>masuk smula dewan,tangisan @uni kedengaran lg..rsa serabut plk ngn keje2 nih..tp gagah jgk..cepat2 tanda skrip ke2..pastu call en.Apih jap..@uni dah stop nangis,duk mkn kuih lapis kt kantin...huh...lega..tp lega xlma,dlm 10mint je,suara @uni kdgran lg,kuat betul..hati saya xtenang,sebak duk tahan air mata dlm hati,saya menangis...tangan cepat2 tanda skrip.ketua pmeriksa cek balik dua skrip td utk pnyelarasan mrkah (nk tau ok tak saya bg markah)..dgr kata2 k/p tu,saya angguk2 kan je kepala..pdhal xdgr sgt pun ape yg dia ckap..kepala ni duk dengar @uni nangis je..bila dh sudah,xamik pusing pun kt pemeriksa lain,terus isi borang tuntutan cepat..congak2 skrip semua,hantar borang,amik bungkusan skrip tnpa sempat ikat smula bgkusan2 tuh terus mintak diri nak balik..

>>alahai anak ibu..sedih...dukung @uni,dia terus senyap..mm betul2 susah hati td..sblm nih @auni xpernah jd lagu nih..dlm kereta,try bg susu..lgsung xmau usik..pastu terus tertidur..





penat menangis...

~xsanggup tengok anak sakit,demam...biar penat lelah kejar @uni yg buas drpd dengar suara @auni nangis
~kpd bakal2 ibu esp saing2 dlm blog nih..nanti rsakan pengalaman hebat m'jd ibu;)

No comments: