Pages

Sunday, October 4, 2009

...xmau kembang...




1st time try msak nasi dagang..hasilnya kurang m'berangsangkan...xmau kembang walaupun dah 12jam direndam sblm dikukus..mgkin aku xikut step yg diajar dgn betul..t'lalu awal masukkan santan..last skali ubah suai skit,campur ngn nasi putih biasa..bolehlah dimakan dengan b'slera skali..haha

bawak kat kwn2 di skolah ( kbtulan ada bengkel pmr bak aritu )..mjur bk org klate,so bg diorang nasi dagang aku dh ok..ditambah dgn acar timun & gulai ikan tongkol yg sedap itu ( puji diri sndiri la..xdok org nk puji..)

waluapun p'cubaan kali ni xberapa m'jadi..namun xmematahkan smgatku nak buat lg utk yg ke2 kalinya..





2 comments:

ZatuL said...

umi saya ajar, letak santan yg cair dulu, kmdn kukus,lepas tu baru santan pekat..

norhalimawati said...

a'ah ma saya dah ajr..kukus dlu,angkat n masuk santan cair..pastu kukus balik n lepas 2 baru letak kepala santan..mgkin 1st kukus 2,saya kukus skejap je kot