Pages

Monday, October 26, 2009

moist choc brownies








sebenarnya dah lma hubby soh buat brownies yg mcm penah buat aritu..fudge brownies..yang ada badam & choc chips..kebetulan bahan2 sume dah ada ( mmg sengaja beli bahan & stok buat kek,muffin byk simpan)..




so mlm td utk xmenghampakan hubby, gagahkan jgk la diri yg keletihan utk mengacau adunan brownies..cuma kali ni try resipi lain plk...moist choc brownies hehe mmg moist betul brownies ni,sesuai lah dgn nmanya..amik resipi ni dr blog Kak Liza..hasilnya sungguh xmenghampakan.. bila dah msak 2,hias ala kdar je..sbb hubby xsbr nk mkn & nk tido,sbb dah lewat mlm pun..bila dia ptong je brownies ni,trus soal..eh,kenapa xde badam & choc chips?..hehe ni try resipi lain la bang...ooo,nape xbuat yg aritu?..nape?yg ni xsedap ke??...sedap..tp yg aritu lg sedap.....ok lah, oklah...tukang komen,nati kita buat lg yg 2 ye..hehe


Bahan A


1 cawan susu cair
1 cawan butter cair
1 cawan air panas
2 cawan gula perang [brown sugar]
 Bahan B [kacau rata]


2 biji telur gred B

1 s/k esen vanilla

Bahan C [ayakkan]


2 cawan tepung gandum

1 cawan serbuk koko

1 s/k baking powder

1 s/k soda bikarbonat


Cara


1. Panaskan oven pada suhu 175'C selama 10 minit.

2. Kacau bahan A supaya sebati.

3. Masukkan bahan B.acau rata.

4. Masukkan bahan C dan gaulkan supaya sebati.

5. Bakar selama 45 - 50 minit













2 comments:

SuRiaHaZNi said...

wahhh sungguh menggiurkan.....
bila la aku nak p kursus or meeting kat kk bandar darul aman ni..nk suh mu msk fudge brownies..huhu

norhalimawati said...

mai ler sini..konpem aku buat khas ko mung