Pages

Saturday, October 31, 2009

laksa sarawak




ntah tetiba rsa nak makan laksa sarawak..so,buat la mlm td utk dinner..dah kenyang mkn nasi siang 2...klu xsilap,kali t'akhir msak laksa ni dlm bulan Mac @ April..bawak kt skolah,jamu geng2 cikgu pue..k.pah yg tlong bawak bihun celur & taugeh..kuah dan ulam2 spt telur dadar,isi ayam carik,udang rebus & sambal aku sedia..,1st time diorang rasa,mcm2 komen hehe..ada yg kata,time bau..mcm xder selera,xlalu nk mkn..tp sedap rupanya..ada plk yg kata,bau kuah laksa mcm bau jamu org lepas b'salin & dlm pantang;=p..apa2 je lah yg penting sedap dan ada yg tanya,bila lg nak bawak laksa sarawak??

sbb buat byk mlm td, ( sikit pun mcm byk jgk..dah mkn b'2 je..) jd pagi ni pun mkn laksa sarawak lg utk sarapan hehe..mmg kt sana ni salah satu mkanan spesel utk hidangan waktu pg..laksa ni mmg puas ati buat sendiri..ingat dulu msa kt sana,try mkn kt kedai dan rasanya sungguh sik nyaman ( hehe mksudnya xsedap ) dan b'beza2 rasanya..kcuali yg kak Dyg Zeti buat & yg ada dijual kt bazar ramadhan Gita' ( lupa nma gerai 2..harga pun leh tahan la..tp puas hati)

laksa sarawak ni, klu xder daun ketumbar konfem xsedap..bg aku lah kan??tringat klu kt srawak,ada pokok ketumbar yg kecik & halus ala2 taugeh..yg ada daun ada 2,3 helai daun je,dah dijual..try cari kt sni,tp xjumpa..yg ada,daun ketumbar yg besar & dah lebat mcm daun sup tu..

bila dh mkn laksa ni,ada kwn2 kt sini tanya..cmner nk buat kuah laksa sarawak?boleh tlg ajar??hehe..susah nak ajar nih..sbbnya,aku pakai pes laksa yg dah siap..msa pi amik brg kt kuching lps pantang aritu,aku beli byk2 bawak balik sini..pastu sblm raya aritu,minta kak Za (kwn/hosmate kt SHOAW)..tlong pos kan lg pes laksa 2 utk buat stok..jd,lu tringin nk mkn laksa sarawak,xyah la nakgi sarawak hehe



~sepanjang duk Sarawak, 1x je penah cuba mkn Mi Kolok







No comments: