Pages

Wednesday, September 16, 2009

..DaPUrkU bAnjIR!!!!!!!!!!!

alkisahnya....


( 150909)

balik dr skolah,ku mengharapkan bkalan air dh ada....dgn penuh smangat ku terkam le paip kt sinki dapur..
mm..hampa....merungut kt suami,so tanya jiran sbelah..ktanya mungkin mlm ni baru ada..kami pakat duk geram sbb pihak polimas xbagi ape2 notis pun..ada gangguan bekalan coz ada keje2 penyelenggaraan ape ntah...



mata rsa sakit tengok pinggan mangkuk kt sinki,baju yg smakin menimbun...agenda ku utk wat kuih pun tergendala dsbbkan ketiadaan air ni...
mjur petang ni xperlu msak sbb ada majlis b'buka puasa kt skolah...dalam hati [ arap2 balik skolah mlm ni,ada lah air....]lalalaaaaaaaaa..xsabar nk balik dr skolah ni...air dh ada kot...hehe..sampai je rumah,ku terkam lg sinki dapur,pusing kpala paip 2...aaarrrrgh tidakkkk!!!!!!!!!!!xdok jgk...sgt2 frust:(



...dlm kul9 mlm..kami b'3 tertido setelah sengit berperang ngn si kecil yg buas 2...kul10 lbih2 skit,aku t'sdar...malasnya nk bangun..ku pasang tlinga..sunyi je [...xkdengaran air masuk dlm tangki...]sambung tido lg sbb jeles tngok 2 branak 2 t'nganga mulut syok sgt tido..



........tiba2 t'sedar lg...kul 11.45..hah bunyi pe 2??air dah ada ke??mm  ujan kot...lebatnya ujan....duk berteka teki sorang2.ntah timbul rasa minat nk bangun tengok..jlnla menuju ke dapur..masyaAllah!!paip kt sinki aku xtutup rupanya..dahla masa mengetest air ada ke x,aku pulas sepulas2nya paip 2..pijak je lantai [..xnmpak sbb xbukak lampu..]rsa sejuk je..rupanya air dh hampir takat buku lali dahh...


cepat2 pi tarik suami yg lena tidur...akhirnya...dialah yg menyelesaikan tugas mencedok air,mengemop & mengeringkan lantai dapur...kesiannya...


haha..mjur aku sedar waktu 2..klu bangun dekat nak sahur,alamatnya bukan stakat dapur je yg banjir....








No comments: